[2014.05.24.] Kirándulás a Bőrzsönybe...

Bevettük Nógrád várát

Május 24-én a DPSE veszprémi körzetének tagjai Veszprémből zuhogó esőben elindultak a Börzsönyi hegyeket meghódítani. Szerencsére a rossz idő senkinek sem szegte kedvét, jutalmul Várpalotától már szép idő mutatkozott.
Kismaroson a Királyréti Erdei Vasútra megváltottuk a jegyünket és a kisvasút indulásáig többet kipróbálták a napelemmel működő kisvonatot Verőcéig és vissza. A vonat a Morgó patak völgyében halad Királyrétig, mely szinte a hegység közepében található.
A 30 perces, csodálatos tájakon áthaladó „zakatolás” után eljutottunk túránk kiinduló pontjához, a Királyrétre.
Majd elindultunk a 7,5 km-re tervezett utunkon a Nógrádi várhoz. Az első elágazásnál a turista jelek megtévesztetek bennünket, így a tervezett 7,5 km-es túrából egy közel 11-12 km-es kerekedett. Utunk során megcsodáltuk a Börzsöny szépségeit. Az előző héten leesett sok csapadék miatt a Szén patak több helyen olyan szélesen folyt, hogy köveken, faágakon és csak a társak segítségével tudtunk átkelni, ami még izgalmasabbá tette vállalkozásunkat. Az út felénél a napsütés mellé az ég dörgése is megjelent, s ez végig hűséges társunk maradt. Az erdőből kiérve egy csodálatos táj közepén megláttuk úti célunkat, a Nógrádi vár romjait. Az utolsó pár száz métert  kapkodó lábakkal tettük meg, mert a mennydörgéseket már nagy esőcseppek is követték.
A vár lábánál lévő Vár étteremben kerestünk menedéket, majd a vacsora elfogyasztása előtt, után, ki mikor, szakadó esőben megtekintettük a Nógrádi várat.
A szemünk elé táruló látvány, a gyönyörű táj minden viszontagságért kárpótolt bennünket.
Fáradtan, de sok élménnyel gazdagodva tértünk vissza Veszprémbe.

Takács Anikó

Felkerült 4 db fotó a képgalériába!