[2013.08.17-08.20]  Kerékpártúra, Velencei tó

A Velencei tó környékének felfedezése drótszamárral
Kerékpározás augusztus 17-20-a között

A négynapos ünnep alatt 71-en terveztük a Velencei-tó környékének kerékpáros bebarangolását. Velencén elfoglaltuk tóparti szállásunkat, majd ki-ki strandolni, horgászni indult.
A kánikulai napokban a kiscsoportok úgy variálták útvonal javaslataimat, ahogy kedvük tartotta (néhányan többször az autós közlekedést választották). A látnivalókról kb. 10 oldalas leírást kaptak, s különböző helyszíneken örömmel üdvözöltük egymást :)
Első nap a legnagyobb meleg után, 3-kor indult a túra: Pusztaszabolcs, Líviai Halastavak, Zichyiújfalu - a kastélypark szélén lévő büfében oltottuk szomjunkat, s a Gárdonyi emlékház érintésével értünk vissza a Velencei-tóhoz. Este a túlparti tűzijáték megtekintésével zártuk a napot.

Vasárnap tó-kör szimplán, vagy Székesfehérvári kitérővel megtoldva. A kerékpárút vízleeresztés miatt zárva: autópálya alatt térdig érő vízben kell áthaladni. Ez kihagyhatatlan! Cipőket nyakba, és boldogan vittük, vagy toltuk a bringát. A városban belecsöppentünk az ünnepi forgatagba. A Pákozdi Dóni kápolnát és Katonai emlékhelyet, valamint a Sukorói ingóköveket sem hagyhattuk ki.

Hétfőn Nadapon, a Szintezési Ősjegyhez a sziklás oldalon kapaszkodtunk fel, megmásztuk a Pázmándi kvarcitsziklákat is - nagy élmény volt! A bátrabbak feltekertek egészen Felcsútig, mi pedig visszatértünk szállásunkra, ahol horgászaink meglepetés-ebéddel vártak bennünket, majd irány a strand: felfrissülés a vízben, pihenés az árnyékban, fagyizás, sörözés, ... majd egy kis esti tóparti kerekezés.

Keddre lehűlést, záport, zivatart jósoltak a meteorológusok, így legtöbben hazafelé tartottak. Az erős hátszélben páran a Csepel szigeten déli irányba indultunk. Láttam már Lórév határában a kedves kis kápolnát, de csak most tudtam meg a helyi "kaszásoktól", hogy itt végezték ki Zichy grófot. Makád után a felújítás alatt álló töltésen értünk Tassra, majd a szélvédett, hangulatos Duna-parti kerékpárúton haladtunk Dömsöd felé. Rövid szakaszon az országútra keveredtünk, de az erős oldalszélben nehéz volt a bringa-irányítás, így amint tudtunk, visszatértünk a folyópartra. A ráckevei városnézés után visszatekertünk Lórévre, s komppal átkelve fejeztük be a túrát.

Tekertünk bő 200 km-t - egyesek kevesebbet, mások többet :) tartalmas, élménydús napokban volt részünk.

Farkas Katalin
DPSE, kerékpár szakág

Feltöltésre 55 db fotó a képgalériába!