[2012. 06. 22] Lovagok nyomában, Kollmitz várromjánál

2012. június 9-én reggel indultunk útnak, soproniak, az idei év első ausztriai kirándulásának. Most egy kicsit a szokásosnál messzebb vitt az utunk, közel Csehország határához.
Útközben reménykedtünk, hogy a felettünk gyülekező felhők elvonulnak, és nem ázunk meg túránk alatt.
Végül megérkeztünk Raabs városába, mely a Thaya folyó mellett fekszik, és elindultunk az előzetesen kinézett útvonalon.
Sajnos közben az eső is megeredt, de mindenki felkészülten érkezett, így hamar előkerültek a hátizsákokból az esőkabátok.
Kb. 2,5 órás túra után érkeztünk a várromhoz. A várat 1611-ben emelték a szomszédos csehek elleni védőbástyaként. Három oldalról a folyó határolja, a szárazföld felöl pedig kőfal védte.
A még ma is álló két toronyba fel lehetett menni, ahonnan az esős idő ellenére is gyönyörű kilátás tárult elénk a környékre, a vár melletti falucskára és a környező erdőre.
A vár bebarangolása után folytattuk utunkat. Szerencsére az eső tovább már nem áztatott bennünket.
A buszhoz visszaérve rövidke pihenő után visszaindultunk Sopronba. Utunk Bécs városán keresztül vezetett, és nagy örömünkre a sofőrünk és egy kedves kolléga „idegenvezetésével” rövid buszos kirándulást tettünk a városban, mely minden alkalommal elbűvöli az embert.

Az eső ellenére jó hangulatú túrán vehettünk részt. Új élményekkel, de kissé fáradtan, hiszen nem könnyű terepen, néha csúszós ösvényeken megtett 12 km után értünk haza.