[2012. 06. 04] TÚRA AUSZTRIA GRAND CANYONJÁNÁL

2012. május 27-én reggel 5 órakor indultunk az Ötscher-Tormauer Naturparkba, Wienerbruckba. Úti célunkat 10. 00 óra után értük el.
Az összekészülődés után megkezdtük vadregényes túránkat Ausztria egyik legszebb és leghíresebb szurdokvölgyében, az Őtschergrabenben.

Jól kiépített úton haladtunk a szurdok gyomrában, hol a patak bal, hol pedig a jobb oldalán, majd egy fél órás séta után elértük az első meseszép vízeséseket.
Kisebb - nagyobb hidakon átkelve csodás fenyvesek közt pár perc után már a Lassingfal-vízesés látványában gyönyörködhettünk.

Szűkre szabott sziklakapuk között folytatva túránkat, utunk néhány helyen pár méterrel a patak fölött haladt tovább, néhol pedig jól rögzített fapallókon keltünk át a kristálytiszta és sokszor egészen mélyzöld színű Ötscher-patak felett.

Az Ötscherhias-turistaházat elérve kis pihenőt tartva élvezhettük a ház előtt lezúduló vízesések sokaságát. Ezt követően folytattuk utunkat a felső szakasz felé, majd alig két kilométer után értük el az egész környék talán legszebb vízesését, a Mirafallt, amely mintegy 80 méteres magasságból zúdult lábunk elé, lenyűgöző látványt nyújtva.

Utunk a szurdok oldalában vezetett, a patak változatos zúgói és sziklába vájt medencéi mellett, ahol elvétve halakat is láttunk.

Utunk végső célját egy erdei ösvényen felkapaszkodva néhány kilométeres út után értük el, ahol egy erdei kisvasút vitt vissza a túra kiinduló pontjához, Winerbruckba.

Friss élményekkel gazdagodva 5 óra felé indultunk haza, ahová késő este érkeztünk meg.