[2014.05.01-04.] Kerékpártúra, Őrség

Őrségi bringázás

A négynapos ünnep - május 1- 4-e - között 45-en, DPSE tagok  elhatároztuk, hogy az Őrség lankás tájain kerekezünk.  A programról 10 oldalas, részletes térképeket is tartalmazó útleírást, tájékoztatást  kaptunk szervezőnktől, Farkas Katitól.

Hallgatva a meteorológiai előrejelzést, a pihenő napok első felére kedvező időjárásra, míg a másodikra esős, szeles, hideg időre számíthattunk. Valamennyi résztvevő ezt tudatosította magában, mindenki ezen információ birtokában szervezte meg saját illetve családja programját.
Szervezőnk négy napra négy irányt javasolt, ki-ki erőnléte, érdeklődése ismeretében vállalta be a túrákat, illetve az egyéb programokat.

Szállásunkat és napi kétszeri étkezésünket Ispánkon, az Arkánum Vendégház személyzete biztosította.
 Aki nem hozott magával kerékpárt, annak lehetősége volt bérelni is, kedvezményes, 500 forintos áron.

1-én, az érkezés és a szállás elfoglalása után valamennyien boldogan üdvözöltük egymást, örültünk, hogy újra együtt lehetünk a négy nap tartalmas programjai alatt!

Szervezőnk rövid tájékoztatóját követően mindannyian kerékpárra pattantunk, s eltekertünk  Ispánk – Pankasz – Viszák – Vadása tó – Hegyhátszentjakab – Zalalövő – Borostyán tó – Ispánk útvonalon. A túra alatt többször pihenőt tartottunk. Gyönyörködtünk a táj szépségében. A kellemes, napos idő mosolygóssá tette a túra végén kissé elfáradt túratársak arcát is.

2-án barátságos napra ébredtünk, a reggeli elfogyasztása után előkerültek a különböző útirányokat tartalmazó útleírások, térképek. A kis csapat a megjelölt szintek és tekerni való kilométerek ismeretében külön vált. De a cél közös maradt: megismerni, feleleveníteni a 6 évvel ezelőtti  közös túránk során látott őrségi tájakat, templomokat, szoknyás haranglábakat, virágos mezőket, kedves ismerősöket.
Voltak olyan csapatok, akik a közel száz km-től sem riadtak vissza, voltak társaink, akik megelégedtek a 20-45 km letekerésével is.  Látogattunk faluházakat, őrségi vadászati kiállítást, fazekas házat Magyarszobatfán, tájházakat Zalalövőn, Csesztregen pásztorházat, Szalafő Pityerszeren szabadtéri néprajzi gyűjteményt, hogy csak a leglényegesebbeket emeljem ki.
Esti programként az erős kezű, szorgalmas fiaink faágakat, husángokat gyűjtögettek a  tábortűz készítéséhez, ahol illatozó szalonnát, hagymával sütögettünk, igazi szekszárdi borok társaságában.

3-án reggelre gomolygó, esőt hozó felhőkre, viharos szélre ébredtünk. Csak a legbátrabbak, legelszántabbak pattantak drótszamarukra. A fürdőzés, a wellness pihenés került előtérbe a túratársak között. Szentgotthárdot vettük célpontnak, ahol kellemeset fürdőztünk, áztatva a két nap alatt megfáradt izmainkat.
Este, a vacsora asztalnál elmeséltük egymásnak élményeinket. Remek hangulat kerekedett az utolsó együtt töltött estén. Szakkönyvek is előkerültek a  talált gombák tanulmányozása kapcsán. Mire lefekvésre került a sor, már minden ott lévő társunk gombaszakértőnek érezte magát.

4-én reggel, tapasztalva, hogy az időjós sajnos jó látnoknak bizonyult, az együtt elfogyasztott reggeli  után gyorsan összepakoltuk holminkat, bringáinkat fel az autókra, rövid, érzékeny búcsút vettünk egymástól és  elindultunk hazafelé.

Voltak akik mind a négy nap – dacolva a zord idővel – bicikliztek, voltak, akik „csak” kettő napot tekertek, de így is  tartalmas, élménydús napokban volt részük, részünk – együtt!

Farkas Katinak köszönjük, hogy ezúttal is, ahogy Tőle már megszokhattuk, pompás programot szervezett! Aki ott volt, elmondhatja, aki nem volt, bánhatja!

Bódog Erika

Felkerült 18 db fotó a képgalériába!