[2014.04.01.] Soproni Természetjáró Szakosztály életéből...

Szeretnék eldicsekedni Nektek is, hogy ma a Duna Word Tv Családbarát műsorában bent leszünk. 16:35-kor kezdődik a műsor és itt talán egy-két perces riport lesz velünk. A későbbiekben a helyi Tv-ben lesz egy kicsit nagyobb lélegzetű riport rólunk.

Múlt héten megkeresett a Pulzus Tv riportere, hogy szeretne velem egy riportot készíteni a túráinkról, az életünkről, a nálunk lévő hangulatról és a nyugdíjasokról a szakosztályban.

Több túránkra jött el egy régi túratárs, aki nagyon jól érezte magát nálunk, velünk, és ezt mesélte el a lányának, aki véletlenül riporter.

Örömmel invitáltam meg Őket a hétvégi túránkra, ahol 33 fővel jelentünk meg a korai kezdés ellenére a csodálatos napsütéses reggelen.

A szakosztály múltjáról és jelenéről én beszéltem pár szót, aztán kértem Grabner Jóskát, hogy beszéljen egy kicsit, és Cuki a Szenyubáról beszélt, meg a Kovacsicsné Ildikó, mint a fiatalabb nemzedék beszélt, hogy hogyan érzi magát a szakosztályban és mit is jelent nekünk a természetjárás.

A leadott műsor itt érhető el a linkre kattintva:

(04.01-i adás, 06:57-től)

Az eddigi túráinkról pár szót:

Ettől az évtől szeretném bevezeti azt, hogy a szakosztályban lévő idősebb embereket születésnapjukhoz közeli túránkon köszöntjük.

A hölgy társainkat egy csokor virággal, míg a férfi társainkat egy üveg borral köszöntjük, és egy kedves verssel, amit emléklap formájában meg is kapnak.

Március 8-i ún. Nőnapi túránkon a Lőverekben egy könnyű tavaszi séta után, a Zenepavilon közelében a Szakosztály nevében a fiúk megköszöntötték a hölgyeket egy cserép virággal és egy kis zsíros kenyérrel.
Kisberk János köszöntő szavai és a Szántó fiúk terített asztala várta a hölgyeket.
Itt köszöntöttük meg a 75 éves volt Wesinger Lajosnét, Erzsikét is. A meglepetés nagyon jól sikerült. ( Jó érzés volt a sok vidám és örömtől nevető arcot látni)
Ezen a túrán 54 fő vett részt, 38 hölgyet köszöntöttünk.

Március 15.
Márciusban elkezdtük idei Sopron és környéke forrás programunkat. Jakatics Magdi (Cuki) vezetésével a Balfi nevezetességeket és forrásokat kerestük fel. A szanatórium angolkertjében megnéztük a Fürdő kápolnát, az eredeti kutat, ebben a szépen rendezett parkban sétálgathatnak a Gyógyszálló vendégei.
A szőlők között felsétáltunk a Szent Farkas vártemplomhoz (a hegyi templomhoz), ahol a Hegyi kápolnát és a sok szép és helyi érdekességnek számító sírt néztük meg, mint a balfi érdekeltségű Wosinszki család és az ebből a kis faluból származó Horváth Teri színművésznő sírját.
A vártemplom kőkerítése mellett a Szerb Antal Emlékhely található. Innen gyönyörű a kilátás a Fertő menti dombságra. Sétánk során a régi ún. Savanyú kúthoz mentünk, amire sajnos ráfér a felújítás. Innen átsétáltunk a méltán híres Új Ívó kúthoz, amit 2008 szeptemberében avattak fel. A kerámia-eozin alkotást Takács Győző képzőművész-keramikus készítette a Zsolnay Porcelánmanufaktúrában.
Aztán a Fertőrákos felé vezető országúton megnéztük a Fűzfaforrást.
A túránkat a balfi Halászcsárdában egy finom halászlé elfogyasztásával zártuk.
Ezen a túrán 58 fő vett részt.

Március 23.
A városi rendezésű Bányászkegyeleti túrához csatlakoztunk, az idő sajnos szomorkás és szemerkélő eső volt, ennek ellenére kellemes napot töltöttünk Brennbergbányán.
Itt szerettünk volna köszönteni Kozák Pirikét a 80. születésnapja alkalmából, de az időjárás miatt Ő nem jött.(majd legközelebb). ?
Ezen a túrán 33 fő vett részt, a mi szakosztályunk 24 fővel képviselte magát.

Március 29.
A második forrás túránk alkalmából öt forrás felkeresését vettük célba. Nem zavart minket, hogy a Tv kamerája forog, csak az első egy két percben, de aztán mintha ott se lettek volna, beszélgettünk, nevetgéltünk.
A Princz pihenőtől indultunk. Túránk során a város leghíresebb forrásánál kezdtük, a Deák kúti forrásnál, a líceumi diákok ballagási helye az erdő közepén, nagyon szép rendezett, környezetben van. Az utunk során meglátogattuk még a Pedagógusforrást, az Ólom forrást. A Csalóka forrás becsapott minket, mert nem találtuk meg, igaz azért csalóka a neve, mert hol van, hol nincs. Hát most nem volt! A Bögre forrás volt úti célunk utolsó célpontja, de sajnos a forrás itt sincs meg, a fára festett pöttyös bögre jelzi, hogy itt volt a forrás.
Gyönyörű napsütéses időben, egy nagyon kellemes napot töltöttünk megint együtt.
Ezen a túrán 33 fő vett részt.

Elnézést kérek, ha az élmény beszámolom kicsit hosszúra nyúlt, de olyan nagy öröm számomra is, ha egy sikeresnek mondható hónap van mögöttünk.

Sok szeretettel gondolunk rátok.