[2013.10.19] Somlói élmények...

Somlói élmények…

2013. október 19-én  a DPSE Vas Sportkörzetének túrakedvelő tagjai a kedvező időjárást kihasználva útra keltek, hogy felderítsék a somlói táj szépségeit.

A lelkes csapat már nagyon várta ezt a túrát, mert a legtöbben még nem kirándultak a híres szőlő- és bortermelő vidékre.

A Somló-hegy lábáig közel másfél órás utazással jutottunk el.

Mivel előző évben a Ság-hegyet hódítottuk, ezért kíváncsiak voltunk, hogy ez a tanú hegy miben különbözik és miben hasonlít a Ság-hegyhez.

Egyet azonnal sikerült megállapítanunk:  itt is régi hagyománya van a szőlő kultúrának.

Somló híresebb szőlőfajtái közül a Juhfark és a Furmint érdemelnek említést.

Jellemzően a fehér bor a legnépszerűbb, de természetesen találkoztunk vörös szőlőfajtákkal is.

Az egész hegyre jellemző a magas szintű szőlőművelés  és a nagyon szépen kiépített úthálózat.

A hegy lábánál legelső utunk a Szent Margit Kápolnához vezetett, és a mellette lévő 250 éves hárshoz.

A kilátás már innen is gyönyörű volt, pedig még messzinek tűnt a Szent István Kilátó - melyet 1932-ben adtak át - , ahová egy kis szintkülönbséggel jutottunk el.

A kilátó tetejéből a gyönyörű őszi időben csodálatos kilátás nyílt valamennyi égtáj felé.

Visszafelé a Somló másik oldalában is tudtunk gyönyörködni, és természetesen megkóstoltuk a hegy híres szőlőinek nedveit.

A szőlőművelők nagyon barátságosak  és vendégszeretők voltak.

A túra végén, a hegy lábánál található Hegykapu étteremben egy tál gulyás elfogyasztása mellett értékeltük a napot, valamennyien megállapítottuk, hogy varázslatos e táj.

Tervezzük hagyománnyá tenni minden év őszén a hegy környéki túrázást.